torsdag 26 juni 2014

Hem till byn ..eller till min gata i stan

Till min stora förtjusning har jag hittat långköraren "Hem till byn" som spelades in på 1970-talet och fram till -90 talet. Den finns på svtplay.se
Äkta retro. Ibland skulle jag bara vilja kliva in i en tidsmaskin och få leva där och då.. Tempot, lugnet, möten mellan människor i verkliga livet, när telefonen ringer ropar någon ut på gården genom fönstret "Lennart, telefon!!" och Lennart ställer ifrån sig krattan och går in i huset och svarar. Det var tider det :) Jag orkar inte leva i det här hektiska tempot som vi har skapat. Den här tillgängligheten. All information som fullkomligt väller över oss, alla ljud och oljud och alla val. Nope, ska inte låta som en riktig bakåtsträvare nu.. men, men ;)


 
Längtar tills jag får flytta hem till min gata i stan igen. Körde förbi lägenheten i dag och de höll på att tapetsera för fullt, så i nästa vecka kanske hemflytten äntligen blir av. Då ska jag inreda köket i retro. Tapeterna som jag har valt heter -60 tal nostalgi, den går i blågrågröna nyanser. Foto kommer !

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.