torsdag 26 juni 2014

Att se bra eller se bra ut ..


Jag ser världen genom ett par pilotglasögon. De här är de bästa jag haft hitintills. Så sköna och känns som "jag". Har haft glasögon sen jag var 14, minns mina första ett par röd-svarta tänk Harry-Potterbrillor. Tyckte de var både käcka och fina, tills killen jag var hemligt förälskad i tyckte de var urfula..(i dag har han glasögon tjocka som flaskbottnar he he synden straffar sig själv..)
Att ha glasögon har aldrig varit min grej. Jag är pedant när det gäller glasögonen och putsar dem varje gång jag ska iväg ut.. en liten noja jag har. Har för torra ögon för linser och ögonoperation känns för riskabelt. Men i de här glasögonen känner jag mig bekväm.
Plötsligt händer det och man kan acceptera saker som de är!

3 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.