lördag 23 juni 2012

Sommarpratare och balkonghäng

I dag fick jag äntligen de efterlängtade sommarkänslorna! Äntligen - får man väl lov att säga - visade sig solen från en klarblå himmel och det var varmt i luften! I år har det varit väldigt få soliga och fina dagar. Det var med en lycklig suck som jag ägnade eftermiddagen åt balkonghäng i solstolen med en svalkande isglass i ena handen och Mari Jungstedts deckare i den andra.



I dag började årets sommarpratare i radion. Eftersom jag äntligen kan lyssna i lurarna så passade jag på att lyssna på dagens sommarpratare som var Anja Pärsson.

Jag upphör aldrig att förvånas över hur intressanta och mångfasseterade människor kan vara när de hittar sitt sätt att uttrycka sig. När någon förväntas lyssna. Ofta förundras jag över att den bild som jag kan ha fått av en person förändras när man lärt känna dem lite närmare. Oftast till det bättre. Tack och lov ;)

Jag har haft lite svårt för Anja Pärsson. Jag har inte gillat hennes kaxiga attityd och nästan inte kunnat höra vad hon säger när hon flåsat direkt i mikrofonen och pratat supersnabbt. Har nästan blivit stressad av det. Men nu gav hon ett helt annat intryck och jag kom på mig själv med att lyssna intresserat.

www.dreamstime.com


Det är intressant att lyssna på Sommarpratarna i radion. Jag är ingen större radiolyssnare i vanliga fall för jag avskyr såna program där de flamsar och babblar i munnen på varann så man inte hajjar nåt av vad de säger (tänker på nåt program som brukar gå på söndagsmorgnar där de på bredaste Göteborgska pratar helt hysteriskt snabbt och i munnen på varann hela tiden, minns inte vad det heter)Jag har faktiskt mailat dem och talat om det..haha
Nu ska jag försöka komma i håg att lyssna på Sommarpratarna under sommaren. Brukar ni lyssna på dem?
Här har ni en länk om ni vill veta vilka som kommer att prata under sommaren 2012.

1 kommentar:

  1. Jag har i år lyssnat på sommarpratarna och laddat ner en app på mobilen, just för det. Håller med om att Anja Pärsson var mycket intressant när hon väl pratade istället för att flåsa i direktsändning efter ett åk i backen (inte så konstigt iofs). Göteborgsprogrammet var kanske Mix Megapol eller Rock-kanalen med våra härligt sköna vänner?!
    Tjo Hipp från mig som gled in via "inte så särskilt ensam mamma" / EllaBella Gbg :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.