söndag 15 april 2012

mitt i april

..och jag vill reklammera den här våren..Den som skulle bli soldagar på balkongen, promenader med hunden, fika på nya cafét i Gallerian...
I två dagar levde jag i glädjerus, de två dagarna innan operationen, som jag fått tjata mig till. Och här är jag nu. I min värld trodde jag att doktorna tog bort det onda lagade det trasiga och sen läkte det så det blev bra. Än en gång gjorde jag rätt som körde över honom och bad om en operation för ännu en gång var det ett trasigt knä. Och det skrämmer mig. Hoppas han lärt sig det nu då, att när jag säger att det inte funkar, att det gör för ont, att jag kunnat gå 50 m -med kryckor - så ÄR det något fel.
Nu jämnade han till broskkanterna och tog bort ena menisken för säkerhetsskull... Nu är det bara att vänta till den 16 maj innan jag får börja belasta benet till 50 % under 6 veckor. Sedan kommer domedagen om det har läkt av sig själv eller om det krävs ännu en operation till hösten...
Det är inte så muntert här. Därför blir uppdateringen därefter.

Försöker se roliga filmer och lyssna på roliga radioprogram. I förgår såg jag "se upp för dårarna" av Helena Bergström från 2006. Den var kul! En avkopplande och rolig feel-good film.
Hoppas allt är bra med er alla därute! Vi hörs

2 kommentarer:

  1. Här är ännu en som vill reklamera våren och skaparen av min kropp. Men det finns alltid dom som har det värre. Jag kan inte gå så långt men jag KAN gå... utan kryckor. Hoppas verkligen att ditt knä blir bättre än det varit under lång tid. Du är en positiv människa som inte ska behöva sitta där du sitter för att läkare inte lyssnade på dig i tid. Du ska kunna vara ute med Dundra och tvinga fram våren. Tänker på dig... det vet du!!

    SvaraRadera
  2. nä nu j*r är det bra med ditt knä och där med basta!
    förstöra en ung människas liv på det sättet! du ska ut å galoppera med vovven dundra och andas med vind i håret.
    sockerdricka i benen och klackarna i luften:)
    stor varm kram från dalsland ♥

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.