onsdag 21 mars 2012

Kärt återseende och saker i sin ordning

I dag städade jag ur bilen, på insidan. Utsidan är ingen idé ännu på ett tag.. Det blev ett kärt återseende när jag hittade Apan - Papan som varit försvunnen ett tag. Han blev min lyckomaskot när jag köpte bilen och jag har retat mig lika mycket på hans ända som tar bort lite av synfältet ungefär lika mycket som jag har saknat att ha honom hängande där. Nu är han på plats!! Fast lite, aningens lite längre ner...


När jag ändå var i farten så passade jag på att gå igenom "Första Hjälpen" kudden. Det var bara saxen i den som höll måttet kan jag erkänna. eftersom jag gillar att fixa och dona så gjorde jag i ordning en egen Första Hjälpen väska. Den innehåller nu alltifrån handskar, bandage, sockerbitar till en handduk. Allt ordentligt placerat i olika märkta fack. Voila! Vad tycks? Stolt om jag får säga det själv ;) Sen får man hoppas att man verkligen aldrig behöver använda den!


Som ni kan kanske inte ser på bilden så har jag skrivit "FÖRSTA HJÄLPEN" och "FIRST AID" på väskan... yrkesskada, eller..?

2 kommentarer:

  1. Smart och snyggt istället för att köpa en ny :)
    Jag har ingen apa hängandes i bilen men nyss när jag var på Biltema och köpte övningskörningsskylt köpte jag en conversesko (doft) som nu hänger på lämpligt ställa utan att skymma sikten. Städningen dock.... usch! Dags att ta tag i eländet.

    Äter lunch hemma idag eftersom jag glömde matlådan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt med en conversedoja :) Hade jag velat ha :))
      Var inne på att skaffa raggartärningar ett tag, såna där ulliga mjuka men man hade väl blivit galen när de svingar och far..?
      Trist du glömt matlådan hemma :( Här blev det grönsakssoppa :)

      Radera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.