söndag 1 januari 2012

Tankar den 1 januari

Ett nytt år ligger framför oss
och nya drömmar och förhoppningar föds
bild från
www.kalleanka.se
Så har det blivit ännu ett nytt år, 2012.
Hunden Dundra uppskattade inte nyårsafton. Faktum är att hon var helt skräckslagen. Nästa nyår är det dax att börja ge henne lugnande medicin för det här fungerar inte. Man lider med djuren. Men det häftiga med hundar är att de lever så i nuet. Nu skuttar hon omkring med nyaste bollen helt obekymrad. De lever verkligen i mindfullness och tar stunden som den kommer.
Där har i alla fall jag något att lära mig!


Hoppas att ni har haft ett bra nyår!



I dag är det inoficiella pizzadagen sa de på radion. Många är bakfulla efter gårdagens festligheter och äter pizza i dag.

När jag var yngre tyckte jag inte om 1 januari för mamma var alltid så ivrig med att städa bort julen då. Hon ville ha in ljuset och i stället för den mysiga adventsljusstaken i fönstret som matchade den juliga gardinen stod nu en bukett färska tulpaner och ett par ljusa gardiner hängde i fönstret. Jag, som alltid haft svårt för förändringar, avskydde det! Och svor på att jag aldrig skulle städa bort julen så snabbt själv.....men vet ni.. äpplet faller inte alltför långt bort från päronträdet (eller är det det som kallas miljöskadad..?) Numera är jag själv minst lika ivrig med att plocka undan alla julsaker redan i början av januari.

3 kommentarer:

  1. Katt eller hund kanske man skulle satsa på att bli i nästa liv

    Julsakerna (de få) får stanna ett litet tag till... men inte länge

    Idag grått och blåsigt så jag stannar med glädje inne

    SvaraRadera
  2. God fortsättning. Jag plockar inte bort grejerna ännu....men det beror helt enkelt på att jag är för lat :)

    SvaraRadera
  3. En av mina katter var rädd för fyrverkeripjäserna (honan) men hannen brydde sig inte det minsta. De är olika som oss människor.

    I går var det grönt men i dag har det kommit lite snö. Jag hann skotta medans det var minusgrader, nu är det plussidan igen, så vi får väl se hur länge snön ligger kvar den här gången.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.