måndag 2 januari 2012

Som ringar på vattnet

Jag låg i sängen och läste nyaste numret av tidningen Leva PS när mina ögon fastnade på en text. Hör här:

"Vi har inverkan på människor i tre led
- först på våra vänner
- sedan på våra vänners vänner i det andra steget och till sist
- på våra vänners vänners vänner i det tredje steget.
Vårat humör och bemötande påverkar flera än man tror. "


Det gav mig en intressant tankeställare. Själv skulle jag vilja byta ut ordet "vänner" mot människor/nära kära/grannar/kollegor/andra bilister/kunder/gäster/förbipasserande...
vanliga human beeing som man möter överallt omkring sig om man nu inte lever ensam på en öde ö. Men då påverkar man faunan och växtriket, mer än man tror, men det är en annan historia.

5 kommentarer:

  1. Stämmer bra det där Catarina, fast jag tror ju att det blir fler en tre steg som påverkas.

    SvaraRadera
  2. Kloka ord som tåls att tänka på... både en och två gånger

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet! Det betyder mer än man tror hur man bemöter andra människor! Vilken fin blogg du har! Tack för titten!

    SvaraRadera
  4. åh, vilken härlig tanke...
    inte så säkert att man har just så många vänner men många är de man möter.
    min släkt har ju växt tillbaka s a s och visst påverkar vi varandra. och hjälper varandra.
    det känns riktigt BRA!

    SvaraRadera
  5. JAg tror verkligen på det där. Försöker tänka på att sprida positiv energi. Det kan bli som ringar på vattnet.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.