fredag 6 maj 2011

Kurravaara






I går tog jag bilen till Kurravaara för att fota litegrann. Vägen dit ner är som en serpentinväg i alperna. De höll dessutom på med något vägarbete så bitvis var det både skumpigt och stor risk för stenskott. Men jag skulle dit!
Det fanns tyvärr inte alltför mycket att fota där. Den vackraste naturen finns efter vägen och där är det alltför smalt för att kunna stanna bilen för att fotografera. Men jag tog några bilder på Hembygdsgården och båtplatsen.
Det sköna med Kurra (uttalas korra för er som inte vet) är tystnaden. Endast fågelkvitter och ylanden från olika hundgårdar hördes..

3 kommentarer:

  1. underbart!!!
    gud vad skönt med tystnad :)
    men de där vägarbetena kommer man väl aldrig ifrån, vart man än befinner sig...
    du är bäst ♥

    SvaraRadera
  2. Oh, så fint. Har du lust att delta i min bloggutmaning? Bifogar länken.Vore kul om du ville delta.
    Trevlig fredagkväll till dig.
    http://www.punctumsaliens.se/inspirationochkreativitet/platser-som-skapar-minnen-ny-bloggutmaning

    SvaraRadera
  3. Tystnad är något som själen behöver ibland. Tystnad börjar bli en bristvara, men den har du gott om där uppe i omgivningarna. Fina bilder. Jag lade märke till snön, här är den ett minne blott sedan länge.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.