måndag 7 mars 2011

En ny dag!




Cesar Millan kan tala med hundar. Men jag och hunden Dundra har vårt eget sätt att kommunicera på. Blev väckt i gryningens magiska timme av att min hund satt bredvid sängen och tittade intensivt på mig. När jag yrvaket tittade tillbaka viftade hon med svanstoppen på sitt eget alldeles speciella sätt och sen lutade hon nosen mot min handled. Klart som korvspad. Det betyder "Jag måste ut!" NU! Klok hund! Och duktig matte som förstår, och masar sig upp och går runt kvarteret.

Hoppas måndagen börjat bra för er med!

4 kommentarer:

  1. jag kan inte prata med hundar...
    får vara glad om ens ungar gör någorlunda som man säger :)
    kram och ha en hyvens måndag ♥

    SvaraRadera
  2. Djur e underbara... å det bästa av allt är att man kan prata med dom utan ord. Känns t.ex. skönt efter en lång dag på jobbet. Min sambo Nisse 8,5 år (blandraskatt) är dock lite mer hänsynsfull och låter mig sova hela nätterna. Men å andra sidan... han behöver ju inte gp ut! Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Hej!
    vad mysigt.
    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Ja det är underbara hundar!!=)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.