lördag 1 januari 2011

Skotträdda hundar!

Min hund har visat sig vara väldigt skotträdd. Förra nyåret var inte rolig.
Jag försökte på alla sätt att lugna henne...

I år bestämde jag mig för att rådfråga veterinären. Vi har så fina och kunniga veterinärer här i stan så man vet att ens djur är i trygga händer. De kan sin sak. Det är inget svammel runt dem. Vi fick tips på att skaffa en D.A.P. Jag hade aldrig hört talas om det förut. Men det var värt ett försök. Hon fick även lugnande tabletter utskrivna.



Utan någon större förväntan om effekt pluggade jag in grunkan med feromoner i eluttaget i hallen och inväntade nyåret. Jag berättade om D.A.Pén på facebook och fick några lustiga kommentarer om feromonerna kommer att verka även på mig ;)

Resultatet blev över förväntan. Dundra var lugn och tassade efter mig hela kvällen. Vid tolvslaget när det pangade som värst satt hon hopkurad under databordet medans jag "firade nyår på facebook". Den var helt klart värd varenda krona. Jag kommer att använda en D.A.P varje nyår framöver för resten av mitt "hundliv".  Hon behövde aldrig använda de lugnande tabletterna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.