måndag 31 januari 2011

Ingen ajfån...

I dag har jag ägnat en stor del av dagen åt att sitta i olika telefonköer...

En röst svarar och uppmanar mig att välja en "etta" om jag vill ha instruktioner på svenska... en "tvåa" om jag vill bli uppringd på detta nummer... sedan följer en lång rad av olika knapptryckningar innan man knappat in sitt telefonnummer och personnummer och avslutat med en fyrkant.
Sedan kommer en annan röst och tackar för att man väntar.. och för att man fortsätter att vänta och sedan försäkrar en att man fortfarande står kvar i kön...

Ibland känner jag mig vilse bland all denna teknik. Jag kanske är en bakåtsträvare men tänk vad trevligt det vore att få tala med en människa:
- Hej! Jag söker...
- Hej! Jag kopplar dig. Ett ögonblick.

Som den nostalgiker jag är saknar jag växeltelefonister...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.