måndag 1 november 2010

Min tummeplats

Det finns ett vackert ställe jag ofta längtar till så här års: Pojkijärvi udde. Här är några bilder från mitt smultronställe. Här kan man bara vara och landa i sig själv för en stund.


Sandtaget

För att ta sig ut till udden behöver man gå igenom kyrkogården. För att vara en kyrkogård är den oändligt vackert belägen. Ju längre ut mot udden man kommer desto äldre gravar.








Det gamla kapellet som ligger längst ut på udden är vackert


Innan man kommer ner till stranden möts man av en trevlig skylt :)














Soldis över udden






Torneälvens klarblå vatten



















1 kommentar:

  1. fantastiskt vackert!
    och så snyggt fotat...
    jag längtar kamera så jag håller på å dö.
    kram//

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar! Det är uppskattat.